Telefonische bereikbaarheid praktijk
Het is druk in de huisartsenpraktijken waardoor ook de wachttijden aan de telefoon langer zijn dan gewenst.
Wat is het probleem?
We merken dat het ontzettend druk is in de huisartsenpraktijken en op de huisartsenspoedpost.
Hierdoor lopen de wachttijden aan de telefoon op en kunt u wellicht niet zo snel als u zou willen, terecht op het spreekuur bij de huisarts of de praktijkondersteuner.
Dit heeft te maken met het verplaatsen van zorg vanuit de ziekenhuizen, GGZ en de jeugdzorg naar de huisarts. Ook hebben wij te maken met personeelstekorten en is het lastig om vervangend personeel te vinden.
Wat vragen wij van u?
-U kunt 24 uur per dag een afspraak maken via uw online patiëntomgeving. Als u nog geen account heeft kunt u deze aanmaken voor locatie Harmelen of locatie Vleuterweide.
-Als u geen account heeft, kunt u voor het maken van afspraken en aanvragen van huisbezoeken bellen met de praktijk tussen tussen 8:00 uur en 10:30 uur.
-Bij spoed en dringende zaken zijn wij de gehele dag telefonisch bereikbaar.
-Voor uitslagen en overige zaken verzoeken we u vanaf 14:00 uur te bellen.
Wanneer is telefonisch contact met de praktijk nodig?
Het valt ons op dat mensen geregeld bellen met klachten waarvoor zorg van de huisarts niet nodig is.
Daarom vragen wij u – voordat u ons of de spoedpost belt- de volgende websites te raadplegen.
–> thuisarts.nl
–> moetiknaardedokter.nl
U krijgt dan direct advies over de zorg die in uw situatie nodig is. Zo zorgen we er samen voor dat iedereen de juiste zorg, op het juiste moment kan krijgen.
Wij hopen zo de wachttijden te beperken.
Bedankt voor u begrip en medewerking.
Publicatiedatum: 30-08-2022